Girig.

Den vill jag ha, det vill jag ha, detta vill jag ha.
När vi har fällt det sista trädet, förorenat den sista ån, fiskat den sista fisken, kommer människan att förstå att dem inte kan äta pengar.
Girighet är något det finns för mycket av i världen, speciellt i västvärlden.
Har du inte en fin bil, nyaste TVn eller helt enkelt ett par jeans som det står LEVIS på är du inte den delen av samhället som det "går bra för". Givetvis tänker inte alla såhär men många. Var är vi påväg egentligen? Denna konstiga berg och dalbana hoppar jag gärna av, om jag hade kunnat.
När jag blir äldre ska jag skaffa mig ett underbart litet hus mitt ute i skogen, bredvid en vacker sjö. Där ska jag odla mina egna råvaror, elda min egen ved, uppfostra min egen familj. På min brevlåda ska det stå INGEN PATETISK JÄVLA REKLAM FRÅN FÖRETAG DÄR STYRELSEMEDLEMMARNA TJÄNAR MER ÄN 1 MILJON OM ÅRET, TACK! Jag vill inte ha nån fin bil, jag vill inte ha några fina nike skor gjorda av barn i samma ålder som min lillebror, som t.o.m får mindre betalt än vad min lillebror får i VECKOPENG.
Jag börja låta som en kommunist.
Men om kommunismen handlar om att människor ska må lika bra vart man än går, ha lika mycket mat på bordet, få säga lika mycket, uppleva barndomen precis som den ska upplevas eller att helt enkelt få leva ett "normalt" liv.. då är jag nog kommunist.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0